The $15k Challenge

Jag har följt The 15k challenge sen Rund Kvadrat skrev om det för en månad sedan. The 15k challenge är en sida om en kille som hade slagit vad med sina polare om att han kunde tjäna $15 000 på 30 dagar genom internet. Om han förlorade så skulle han springa runt i sin stad i en rosa tanga. Om han vann så skulle hans polare ha den rosa tangan istället.

Nu när har det gått 30 dagar och vadet är slut om ett par timmar verkar det som att han inte lyckades med sitt vad. Han har hittills tjänat ca $10 000 vilket jag tycker är väldigt bra för att vara 30 dagar.

Jag tyckte att det var väldigt intressant att se vilka ”fula” metoder killen använder för att tjäna ihop pengarna. Hans ide för att tjäna ihop pengarna var att börja sälja e-böcker med inriktning mot slöjd. Jag har inte läst allt han har skrivit men han har bland annat marknadsfört sig genom att registrera sig på olika platser på nätet, ofta med kvinnligt alias, och rekommenderat sina egna produkter.

Björn från Rund Kvadrat har ”lovat” att skriva ett inlägg om ”alla fula trick som används dagligen i denna typ av marknadsföring och försäljning”. Jag hoppas att han inte har glömt bort det.🙂

Rund Kvadrat: The $15k Challenge
The $15k Challenge: Blog

Andra bloggar om: , ,

2 comments so far

  1. Björn Lilja on

    Jag noterat att jag ska skriva ett sådant inlägg!🙂

  2. Andy on

    Det ser jag fram emot…


Kommentera

