Firefox 2 RC1 släpps klockan 00:00 i natt

Firefox 2 verkar vara tillräckligt stabil för att släppa en första Release Candidate. För er som inte vet så är Release Candidate versionerna som är mellan beta och slutgiltiga produkten. Release Candidate versionen kommer troligtvis att vara tillräckligt stabil för att kunna användas som primär webbläsare, det var i alla fall första Release Candidate till Firefox 1. Det verkar dock inte som att det är så mycket mer än buggfixar som har hänt sen förra beta versionen.

De flesta nyheterna i Firefox 2 skall vara ”under skalet” på webbläsaren. Det är dock ett par nya funktioner som jag tycker verkar spännande bl.a. anti-phishing funktion, rättstavnings funktion och Google suggest direkt i webbläsaren.

Jag kommer att vänta med att installera Firefox 2 tills det att de Firefox extensions jag använder finns tillgängliga för Firefox 2. Men för er som är sugna så kan ni hitta Firefox 2 RC1 här: Firefox 2 Release Candidate

 

Andra bloggar om: , , , , ,

4 comments so far

  1. Mimo on

    Hej!🙂

    Kör nya FF2 som primär webbläsare, tog bort den gamla versionen eftersom det funkar hur bra som helst. Dessförrinnan har jag kört parallellt med nya betorna (innan RC) och den gamla stabila räven.

    Har bara problem med ett (för min del) vitalt tillägg: Web Developer, som genom lite trixande fungerar. De flesta icke-kompatibla tilläggen går att fixa genom att att ändra i koden för tilläggen.

    Det poppar upp rutor varje dag när jag startar FF att det finns nya uppgraderingar för mina tillägg på version 2, glädjande. Det verkar som alla jobbar på!

    Tror och hoppas att 2:an snart är här för alla!

    Mvh
    /Mimo

  2. Andy on

    Tja

    Det låter ju väldigt lovande att de flesta tilläggen är kompatibla. Då får jag nästan ta och testa ett litet byte, är väldigt sugen på Firefox 2. Jag har använt MR Tech Local Install innan för att få extensions att fungera i högre versioner än dom var gjorda för och MR Tech Local Install verkar ju finnas för Firefox 2.

    Tack för tipset!

  3. […] Det verkar som att Mozilla har släppt Firefox 2 RC2. Det är lite oväntat med tanke på att dom släppte Firefox 2 RC1 för ca 10 dagar sedan. […]

  4. IT Teknik on

    […] Firefox 2 RC1 släpps klockan 00:00 i natt […]


Kommentera

