Flock, en ny riktigt intressant webbläsare

När jag började blogga, för ca 48 timmar sedan, så bestämde jag mig att testa en ny webbläsare som jag har läst en del om. Webbläsaren heter Flock och är baserad på Firefox. Det som skiljer Flock och Firefox åt är att Flock är inriktad mot det ”sociala nätet”. Flock har helt enkelt ett antal inbyggda funktioner som skall underlätta för användarna att dela saker mellan varandra. Det är funktioner för att blogga, ladda upp bilder och dela bokmärken bland annat.

Det var framförallt bloggfunktionen som fick mig att börja testa webbläsaren och även om inte bloggfunktionen var superimponerande så är jag grymt nöjd med webbläsaren. Det är framförallt den inbyggda RSS-läsaren ”My News” som jag tyckte om. Men även sökfunktionen och sättet som Flock hanterade bokmärkena på tyckte jag mycket om.

Eftersom webbläsaren är baserad Firefox så skall det så småningom gå att köra alla Firefox extensions och teman i Flock också. Vilketär ett STORT plus enligt mig, extensions är helt klart det bästa med Firefox.

Flock är fortfarande i beta (v 0.7.5.1) men under den korta tiden som jag har testat den så har den fungerat väldigt bra. Det finns ingen Svensk översättning ännu men det verkar som det finns ett par stycken som håller på att översätta den så det kommer nog.

Om du inte är så noga med att de programmen du använder inte är på Svenska och du inte har något emot att installera beta versioner såtycker jag definitivt att du skall ta och testa Flock. Du kan installera Flock vid sidan om din vanliga webbläsare och växla mellan dom.

Jag har inte skrivit speciellt mycket om de olika funktionerna som finns i Flock i detta inlägget. Det är framförallt för att jag inte har testat webbläsaren tillräckligt länge men jag skall försöka skriva ett par inlägg så fort jag har lärt mig hur allt fungerar.

PS: Detta inlägget är självklart skrivet direkt i Flock… Dock så krävdes en del redigering efteråt…

Flock hittar du här: flock.com

 

Andra bloggar om: , , , , , ,

No comments yet

Kommentera

